درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • Fun
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریحی و آدرس speedmax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


تفریحی




پژو پارس(پرشیا)

 

در مورد تاریخ ساخت پژو پارس نظریه های متفاوتی وجود داره ولیاکثر نظرات حاکی از این است که این خودرو در اواسط سال 78 به طور رسمی با قیمت پایه 16 میلیون تومان وارد بازار خودرو ایران شد(البته قیمت این خودروی لوکس کشور هموارهدر نوسان بوده ولی تقریباً به ثبات نسبی رسیده و همواره به عنوان خودروی بالای 15میلیون کشور مطرح بوده است).باید تولید پژو پارس رو در ایران خودرو به نوعی جهشصنعتی بدونیم چون اولین موتور انژکتوری به کاررفته در محصولات ایران خودرو براینخستین بار در همین خودرو نصب و استفاده شد.سیستم انژکتور به کار رفته در این موتور MPFI است که مخففMulti Point Float Injection  به معنای سیستم تزریق پاششیکه با کاهش حجم موتور XU7JP/L3 پژو 405 از2000 سی سی به 1800 سی سی و کاهش توانموتور از 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه به 98 اسب بخار در 6000 دور در دقیقهدر این موتور به کار رفته است(لازم به ذکر است این تغییرات به دلیل حفظ خط مشیآلودگی محیط زیست و کاهش آلایندگی خودرو اعمال شده است).این خودرو از لحاظ سیستمفنر بندی نسبت به جد خود یعنی پژو405 نرمتر است و در برخورد با تکان های احتمالیعملکرد خوبی دارد.افراد زیادی معتقدند که قیمت پژو پارس به عنوان خودروی لوکسغیرواقعی و غیر متعارف است.این موضوع تا حدی جدی شد که وزیر صنایع و معادن(آقایجهانگیری) رسماً از مدیرعامل شرکت ایران خودرو(آقای منوچهر منطقی) درخواست کرد راجعبه این اختلاف فاحش قیمت و کیفیت و امکانات رفاهی این خودروی لوکس توضیحات به وزارتصنایع ومعادن تقدیم کند(مرجع خبرگذاری مهر) ولی متاسفانه هنوز راجع به این توضیحاتخبری منتشر نشده....



مشخصات:

نوع موتور: XU7JP/L3

حجم موتور:1761سی سی

تعداد سیلندر: 4 عدد(نحوه آرایش:خطی)

حداکثر قدرت موتور:98 اسببخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور:153 نیوتن در 3500 دور دردقیقه

سیستم انژکتور: پاششی( MPFI)

نوع سوخت: بنزین بدون سرب بااکتان ۹۵

تعداد سوپاپ:8 عدد

سیستم احتراق: جرقهدوبل

استاندارد حد آلایندگی(Emission level):Euro II

جعبه دنده: ۵دنده دستی(سفارش از آلمان)

کلاج: Single dry driven plate and pressure plate diaphragm spring type

دیفرلنسیل: Integral with gearbox & final drive with helicodial toothing

نوع فرمان:فرمان خودکار(Power Steering)

نوع دنده: Rack And Pinion

تعداد دورچرخش قفل به قفلفرمان:1/3 دور

قطر دایره چرخش خودرو: ۱۱ متر

نوع ترمز:تحت کنترل بابوستر دو مداره(Servo Assisted Dual Circuit )

نوع ترمز جلو: دیسکی

نوع ترمز عقب:کاسه ای

واحد کنترل الکترونیکی(ECU):Sagem 2000

حداکثر سرعت:186 kmh

شتاب 0تا100: 11:37 ثانیه

میانگینمصرف (خارج شهر) بر اساس استاندارد: ECE R8445/6 لیتر

میانگین مصرف (داخلوخارج شهر) بر اساس استاندارد: ECE R10178/8 لیتر

مصرف سوخت با سرعت ثابت 90کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد :ECE R84 7/6 لیتر

مصرف سوخت با سرعتثابت 120کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد :ECE R8431/8 لیتر

قیمت:800000/15 تومان

حالا شما خودتون نظر بدین که آیا  ارزشخریدن داره یا نه؟!



و اما...

در اوایل سال 1382 پروژه ای بانام "Peugeot Pars ELX "در مرکز تحقیقات و نوآوری ایران خودرو شروع به کار کرد کهامروزه همه با این خودرو آشنا هستن و این خودرو در اوایل سال 1383 با تبلیغات وسیعبه همگان معرفی شد که به شدت هم مورد استقبال قرار گرفت،ولی طبق رسومات گذشتهکارشناسان خودروی ایران باز هم حرف و حدیث های بسیار در مورد این خودرو به وجودآوردند.حالا با بررسی وضعیت خودرو در شاخص های فنی و رفاهی متوجه میشیم که اینموضوع تا چه حد حقیقت دارد؟!

در بررسی کلی هر خودرو اولین فاکتوری که مد نظرقرار می گیرد ظاهر خودرو می باشد که باید گفت از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی بین پارسمعمولی و پارس ELX وجود ندارد به جز چند مورد جزیی.

1-
چراغ هایکوچک(سکن)پارس معمولی فقط در صفحه نور پایین روشن

می شوند و لی پارس ELX درصفحه ی نورپایین و بالا با هم روشن

می شوند.

2-
لاستیک و رینگ ELX عوض شده و در این خودرو از رینگ های اسپرتی 15 اینچی و لاستیک های 65/195 استفادهشده است حال آنکه در مدل پیشین ازرینگ 14 پژو 405 استفاده می شد با لاستیک 65/185 .

3-
آنتن برقی ELX .

4-
طرح چراغ عقب که قسمت راهنما ها مانند سمندبنا به رنگه خودرو(تیره/روشن) سفید یا تیره است

5-
نوشته ی جدید پارس ELX و 16V پشت این خودرو تفاوت های پارس معمولی و ELX است.

حالا به نظر شما برایدو خودرو با اختلاف قیمت حدود 3000000 تومان این تفاوت های ظاهری کافیاست؟!

از ظاهر خودرو که بگذریم به داخل ماشین وارد می شویم در داخل ماشین همیا طرح ها از سمند الهام گرفته شده است یا همان طراحی قدیمی پرشیااست.

مثلاً سیستم ضد سرقت،دسته راهنما،تنظیم قوس کمر صندلی رانندهو...

موضوع دیگری که در پژو پارس ELX به چشم می خورد این است که با افزایش 3میلیون تومانی قیمت،شرکت سازنده حتی زحمت اینکه جای بهتری برای شیشه بالا برهای عقبپیدا کند به خود نداده و همانجای قبلی یعنی پشت کنسول قرار داده است که این امرهنگامی که 3 سرنشین عقب خودرو نشسته باشد کمی مشکل ساز است.در مورد موتور ELX بایدبگم که بر خلاف اظهار نظر های اهالی خودرو هیچ ربطی به موتور زانتیا 1800 سی سیندارد و موتور ELX همان موتور XU7JP/L3 با همان حجم 1761 سی سی با این تفاوت که اینموتور بهینه سازی شده است و در دور موتور 6000 ،110 اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوختاین موتور بهینه سازی شده 2 تا 5 درصد کاهش یافته است و شتاب 0 تا 100 کیلومتر اینخودرو معادل 5/10 ثانیه است و در نهایت به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند.و اما بشنوید از جعبه دنده ی خودرویی که در حال حاضرقیمتی معادل 700000/18تومان دارد،طی یک ابتکار جدید مهندسان ارشد ایران خودرو دست به کاری زدند که در هیچجای دنیا مرسوم نسیت!!معمولاً وقتی که سری جدید خودرویی با قوای محرکه بیشتر تولیدمی شود به موازات آن جعبه دنده ی آن هم بنا به نیاز نیروی خروجی موتور برای انتقالهر چه بهتر نیرو به محور چرخها بهینه سازی می شود،اما سری اول پارس ELX که واردبازار ایران شد،با موتور 110 اسبی ولی همان جعبه دنده ی معمولی پارس و پژو 405 !! حالا شما خودتون حدس بزنید که تحت چنین شرایط چه مشکلاتی برای جعبه دنده به وجودخواهد آمد؟!!

کمی که از تولید ELX گذشت با مشخص شدن طیف وسیع مشکلات بوجودآمده بر اثر این حرکت جدید محققان و مهندسان ارشد ایران خودرو طی دستور مدیرعاملایران خودرو موظف شدند که با یکی از شرکت های آلمانی وارد مذاکره شوند و بر اساسهمین مذاکرات قرار دادی بین شرکت گسترش صنایع و نوسازی ایران و شرکت ملی موتورآلمان بسته شد که به مدت 10 سال جعبه دنده جهت استفاده در این خودرو به ایران ارسالکند و در این 10 سال ایران خودرو حق دارد تا 50 درصد این جعبه دنده را ساخت داخلکند.

حالا نظرتون رو به گزارشی راجع به این خودرو از زبان یکی از مهندسانارشد ایران خودرو جلب می کنم(مرجع باشگاه خبرنگاران جوان):

شركت ایران خودروبر اساس تقاضای بازار، خودرو جدید پارس ای‌ال‌ایكس را با موتور جدید و تجهیزاتبیشتر، تولید و روانه بازار كرده است.

خودرو پارس ای‌ال‌ایكس در مقایسه بامدل‌های قبلی این خودرو از مصرف سوخت كمتر و قدرت موتور بیشتری برخوردار است وتجهیزات و امكانات تازه‌ای در آن عرضه شده است.

دكتر رضا كاظمی مدیر پروژهپارس سال ایران خودرو و عضو هیأت مدیره انجمن مهندسین صنعت خودرو در گفت‌وگو باخبرنگار ما اظهار داشت: مصرف سوخت در خودرو پارس ای‌ال‌ایكس كه بر اساساستانداردهای روز اروپا طراحی و ساخته شده است، نسبت به مدل‌های قبلی پنج درصد کاهشیافته است.

وی گفت: قدرت و سرعت این خودرو نسبت به موتور قبلی آن 15 تا 20درصد افزایش یافته است كه از نظر شتاب، سرعت و قدرت نسبت به رقبای خود در بازار ازعملكرد بهتری برخوردار می‌باشد.

مدیر پروژه پارس سال در ایران خودرو اظهارداشت: عملیات اجرایی پروژه پارس ای‌ال‌ایكس از اردیبهشت ماه سال 82 آغاز شده و اینپروژه در دو مرحله اجرا خواهد شد.

وی افزود: بهینه سازی موتور ال 3، ترمز ضدقفل (ای‌بی‌سی) استفاده از حسگر دنده عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو (مجهز بهگرم‌كننده و سردكننده)، نصب سیستم هشداردهنده، تعویض غربیلك فرمان، رینگ‌هایآلومینیومی، چراغ آفتابگیر و جعبه كمك‌های اولیه از مهمترین تغییراتی است كه درمرحله اول (مدل سال 83) بر روی خودرو پارس ای‌ال‌ایكس انجام شده است.

ویتوضیح داد: نصب كیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، نصب سیستم چی‌پی‌اس (نقشه‌خوان)، تغییر چراغ‌های جلو و عقب، تغییر كنسول و جلو داشبورد، نصب سیستم حساسبه باران و سیستم كنترل پایداری خودرو را از جمله تغییراتی است كه در مرحله دومتولید خودرو پارس جدید اجرا خواهد شد



اطلاعاتی در مورد ماشین فراری

343 مجله ماشین

فراری

انزو از کجا آمد؟

 

 

سال 2000 و 2001 بنز و پورشه دو سوپراسپرت جدید معرفی کردن و این در حالی بود که فراری همچنان سرخوردگی بزرگی از باختن مسابقات لمان و عنوان بهترین سوپراسپرت به مک لارن از دهه ی 90 قرن 20 داشت. از طرف دیگه این کمپانی برای نسل آینده ی ماشینهای 12 سیلندرش احتیاج به یک موتور جدید داشت. چون موتور 12 سیلندر قبلی که اولین بار در 456 دیده شده بود خیلی قدیمی شده بود. از اینجا پروژه ی f140 شکل گرفت. البته این کد موتور انزو هست و پروژه در فراری به اسم f131 شناخته میشد. ولی ژورنالیستها نامهای مختلفی برای این ماشین در نظر گرفتن: f60, fx,… که البته نام f60  که هنوز بعضیا به این ماشین نسبت میدن کاملا اشتباهه چون f40 وf50  که ماشینهای قبلی فراری با این ترکیب نام گزاری بودن برای 40 و 50 امین سالگرد تاسیس فراری ساخته شدن ولی انزو در سال 2002 عرضه شد که با 60 امین سالگرد فراری در سال 2007 خیلی فاصله داشت. پروژه ی موتور و شاسی به این صورت در فراری مطرح شد: موتور 12 سیلندر با حجم حدود 6 لیتر که حدس زده میشد بیش از 650 اسب قدرت داشته باشه و بدنه و شاسی فیبر کربنی به سبک فرمول 1 با وزنی کمتر از 1300 کیلوگرم. پروژه ی طراحی هم برای پینین فارینا به این صورت تعریف شد: یک سوپراسپرت موتور وسط با طراحی رادیکال و یاد آور اتومبیلهای فرمول 1.

 

 

رونمایی انزو

 

طرح کانسپت فراری انزو

طرح کانسپت انزو اولین بار درپاریس  به نمایش در اومد که البته شباهتهای بسیار زیادی به مدل تولید شده داشت. و اعلام شد که مثل f50 تنها 349 دستگاه ازش ساخته میشه و خریداران هم توسط فراری انتخاب میشن که الته بعدا فراری 50 عدد به این تعداد اضافه کرد و 399 دستگاه انزو تولید کرد که البته اگر انزویی که برای پاپ ساخته شد و بعدا برای کمک به سونامی زدگان به حراج گذاشته شد به این تعداد اضافه کنیم کلا 400 انزو فروخته شدن. در این مقاله لیست تعدادی از صاحبانش رو ارائه میدم.

 

 

 

مشخصات

 

 

موتور:

12 سیلنر 6 لیتری (5998 سی سی) با 4 سوپاپ در هر سیلندر و دو میل بادامک در بالا

سیستم سوخت رسانی موترونیک ME7 ساخت شرکت بوش

قطر سیلندر: 92 میلیمتر

کورس:       75.2 میلیمتر

660 اسب قدرت در 7800 دور

657 نیوتن متر گشتاور در 5500 دور

دور قرمز: 8200

 

عملکرد:

0-100:   3.6

0-200:   9.5

حداکثر سرعت:  350 کیلومتر در ساعت

 

گیربکس:

6 دنده نیمه اتوماتیک

نسبت دنده ها:          1:   3.15:1

                            2:   2.18:1

                            3:   1.57:1

                            4:   1.19:1

                            5:   0.94:1

                            6:   0.76:1

ضریب نهایی:                 4.1:1

 

بدنه:

طول:                    4702 میلیمتر

عرض:                 2035 میلیمتر

ارتفاع:                 1147 میلیمتر

فاصله ی دو محور:  2650 میلیمتر

وزن:                   1365 کیلوگرم ( به دلیل تغییر ملاحظات زیست محیطی وزن 1300 کیلوگرمی تعیین شده در پروژه ممکن نشد)

 

چرخها:

جلو: 245/35ZR19          

عقب:345/35ZR19         

 

ترمز:

دیسکهای کربن سرامیک برمبو( انزو اولین ماشین خیابانیی بود که از این نوع ترمز استفاده کرد)

قطر دیسک در جلو و عقب: 381 میلیمتر

 

اتومبیلهای ساخته شده بر اساس انزو:

 

مزراتی MC12 :

 

 این اتومبیل اولین ماشینی بود که از موتور انزو استفاده کرد. البته دور موتور رو محدود کردن تا قدرت به جای 660 اسب به 630 اسب محدود بشه. از این ماشین فقط 50 دستگاه ساخته شد و همه  یتونها مثل انزو به مشتریان مورد قبول مزراتی فروخته شدن. 0-100 این ماشین 3.8  و حداکثر سرعتش 330 کیلومتر در ساعت بود. این ماشین در واقع مدل خیابانی مزراتی MC12 بود که برای مسابقات جی تی ساخته شده . چون قوانین این مسابقات بدین شکله که حداقل باید 25 دستگاه از نوع خیابانی ماشین شرکت کننده در مسابقات باید فروخته بشه این ماشین شکل گرفت. علت اینکه فراری مستقیما با انزو در مسابقات شرکت نکرد از طرفی مشغول بودن فراری به مسابقات فرمول 1 و از طرف دیگر نیاز شدید مزراتی به مطرح شدن بود.

 

 

 

 

 

فراری FXX :

 

 این مدل دارای موتور حجیم تر شده  ی انزو به حجم 6.3 لیتر و قدرت 800 اسب بخار هست. این ماشین به هیچ وجه اجازه ی تردد در خیابانها رو نداره و به قیمت  1.3 میلیون یورو به مشتریان خاص فراری بر اساس یک برنامه برای بهینه سازی ماشینهای آینده ی فراری بر اساس نظرات مشتریان فروخته شد.

         

 

مزراتی Birdcage:

 

 این ابر اتومبیل به مناسبت 75 امین سالگرد تاسیس پینین فارینا و با همکاری شرکت موتورولا ساخته شد. شاسی این ماشین با انزو و MC12 مشترک بود ولی بعضی از منابع خبر از تولید 750 اسب بخار قدرت از موتورش دادن.

 

            

 

فراری P4/5 :

 

 این ماشین توسط پینین فارینا با استفاده از شاسی و موتور انزو برای یکی از مشتریان خاص فراری به نام جیمز گلیکنهاوس ساخته شده. در طراحی این ماشین از اتومبیلهای مسابقه ای لمان دهه ی 60 فراری الهام گرفته شده.

           

 

فراری 599GTB Fiorano :

 

 

 در جدیدترین جی تی لوکس فراری از موتور کوتاه تر شده ی فراری انزو با همون حجم ولی قدرت 620 اسب استفاده شده. البته قبلا توضیحات کاملی در مورد این مدل دادم.

 

انزو در تستهای مختلف:

 

انزو در تست مجله ی موتور ترند

با وجود اینکه اعداد رسمی مربوط به 0-100 و حداکثر سرعت فراری انزو واقعا سریع بودن ولی در تستهای مختلف رکوردهای به مراتب بهتری هم به دست اومد! به اعداد زیر توجه کنید:

صفر تا صد:

Car and driver: 3.3

Road & Track: 3.28

طی مسافت 400 متر:

Car and driver: 11.2s

Road & Track: 11.1s

Motortrend:      10.8s

بالاترین سرعتی هم که تا حالا با انزو ثبت شده مربوط به فستیوال gumball در افریقای جنوبی در یک جاده ی خارج شهری بوده که تونست به سرعت 366 کیلونتر در ساعت برسه!

 

             

انزو در افریقای جنوبی به سرعت ۳۶۶ کیلومتر رسید!

 

فایل pdf مجله ی road and track  از انزو

هرمایل= 1.609 کیلومتر

هر پوند=0.454 کیلوگرم

هر فوت= 0.305 متر

 

انزو در مقابل سایر ابر اتومبیلها:

 

در اینجا رکوردهای تعدادی از بهترین ابر اتومبیلهای جهان رو در مقایسه با انزو ارائه میدم. تمام این اعداد توسط مجله اتوموتوراسپرت آلمان بدست اومدن (البته این اعداد رو در مورد انزو هیچ مجله ای به طور جامع ارائه نداده پس من 0-100 و حداکثر سرعت رو از car and driver و 0-300 رو از اتو موتوراسپرت ارائه میکنم) :

 

                                       حداکثر سرعت  0-100   0-200   0-300

بوگاتی ویرون                                  402     2.5       7.4       18.2

فراری انزو:                                    350       3.3         _       26.1

لامبورگینی مورسیه لاگوlp640            340       3.4        11.2    31.8    

مرسدس مک لارن slr                       324       3.8        11.2    32.4

فورد جی تی                                  330       3.9       12.0     33.6      

 

   

گیربکس انزو:

انزو به هیچ وجه با گیربکس دستی ارائه نشد و فقط گیربکس نیمه اتوماتیک( فرمول 1) قابل سفارش بود. این گیربکس دارای دو حالت اتوماتیک و دستی بود. در حالت دستی دنده ها به میل راننده و توسط پدالهای پشت فرمان عوض میشن. هر بار که راننده یکی از این پدالها رو فشار بده  کامپیوتر کنترل کننده ی گیربکس کلاچ رو آزاد میکنه دنده رو عوض میکنه و دوباره کلاچ رو درگیر میکنه و در همین حین به فنرهای عقب ماشین دستور سفت تر شدن رو ارسال میکنه تا تکانهای ماشین در حین تعویض دنده کمتر بشه و همه ی این کارها در 150 میلی ثانیه انجام میشن.

 

توضیحاتی در مورد داخل کابین انزو:

انزو در کلاس خودش یکی از جادارترین کابینها رو داره. ولی ضبط یا شیشه برقی یا صندلی با تنظیم برقی داخلش پیدا نمیشه. بلکه این ماشین مثل یک ماشین مسابقه ای برای خیابونه. تنها وسیله ی رفاهی موجود تهویه مطبوع اونه.

 

 

 

 

دکمه ی استارت. در این ماشین ابتدا سوییچ رو که شبیه سوییچ ماشینای معمولیه در جاش قرار داده و میچرخونید تا چراغهای آمپرها روشن شده و علامت Check OK ظاهر بشه و بعد با استفاده از این دکمه استارت بزنین.

 

 

امضای انزو فراری. در تمام 400 انزوی فروخته شده امضای انزو فراری در این قسمت بین دو صندلی قرار داده شده.

 

 

سرعت سنج و دورسنج انزو. دور قرمز از 8000 دیده میشه ولی کنترلرهای موتور اجازه ی دور گرفتن تا 8200 رو میدن. اون صفحه ی کریستال مایع در گوشه ی پایین راست دور سنج نشانگر دنده است.

 

 

دکمه های سمت چپ فرمان: دو دکمه به رنگهای سرمه ای و آبی برای کنترل امکانات موجود بر روی صفحه ی LCD ماشین هستن و دکمه ی زرد رنگی که زیر اونها قرار داره برای بالا بردن جلوی ماشین بوسیله ی پمپ هوایی که در تعلیق جلو جاسازی شده هست تا صاحب انزو بدون ترس از گیر کردن کف ماشین از سرعت گیرها عبور کنه.

 

دکمه های سمت راست فرمان: دکمه ی سبز برای قرار دادن ماشین در حالت ریسه. در این حالت گاز تیزتر میشه و تعویض دنده ها به حداکثر سرعت خودشون میرسن و فرمان تیزتر و فنربندی سفت تر میشه ولی سیستم های الکترونیکی کمک راننده همچنان در کار راننده دخالت میکنن. این سیستم ها رو با دکمه ی قرمز رنگ زیر ریس میشه خاموش کرد. دکمه ی سفید زیری هم برای قرار دادن گیربکس در حالت دنده عقبه. بدین صورت که اول هر دو پدال پشت فرمون رو هم زمان میکشید تا دنده خلاص انتخاب بشه و بعد با نگه داشتن انگشت روی این دکمه علامت R در نشانگر دنده نمایان میه. و میتونید با برداشتن پا از رو ی ترمز دنده عقب برید.

اون دو تا فلش روی دسته های فرمون هم راهنمای ماشینن.

 

           

 

انزو در حالی که جلوی اون در بالاترین حده

 

 

صفحه lcd انزو

 

 

 

پدالهای گاز و ترمز انزو. این ماشین همونطور که قبلا هم گفته شد پدال کلاچ نداره.

 

شاسی انزو:

 

شاسی این ماشین به سبک ماشینای فرمول  به صورت تمام فیبر کربنی ساخته میشه. بدین صورت که در قطعه های مختلف مراحل شکل گیری و کوره رو طی میکنن و در نهایت با نوعی پرچ به هم متصل میشن. و یکی از محکمترین و بهترین شاسیهای جهان رو بوجود میارن.البته این شاسی در برگیرنده ی کابین راننده هم میشه. این شاسی در چند تصادف با سرعتهای بسیار بالا خودش رو به اثبات رسونده.

 

آیرودینامیک:

 

به مجرای هدایت هوا در وسط توجه کنید

در این ماشین از آیرودینامیک ماشینهای فرمول 1 الهام گرفته شده. بر عکس فراری F50 که از باله ی بزرگ عقب برای ایجاد نیروی رو به پایین استفاده میکرد این ماشین از طرحهای رو و زیر بدنه برای افزایش نیروی رو به پایین استفاده میکنه طوری که این نیرو در این ماشین در سرعت 300 کیلومتر در ساعت حتی بیشتر از f50 با اون باله ی بزرگ عقبشه و وزن کلی ماشین رو در این سرعت به بیش از 2 تن میرسونه! دماغه ی جلوی این ماشین جریان هوای جلوی ماشین رو به دو قسمت تقسیم میکنه و هوا رو به سمت دو هواکش بزرگ پشت درها منتقل میکنه. زیر ماشین هم از مجراهایی تشکیل شده که دارای باله هایی شبیه باله ی کوسه هستن تا سرعت هوای عبوری از زیر ماشین رو به حداکثر سرعت خودشون برسونن تا هوای اطراف ماشین در سرعتهای بالا اون رو به زمین بفشاره. در ضمن زیر این ماشین کاملا صاف و کاملا پوشیده شده است تا اختلالی در جریان هوا ایجاد نشه.

 

در این عکس مجراهای هوا و کف کاملا بدون درز و صاف انزو مشخصه

 

انزوی تیونینگ شده:

 

تنها شرکتی که جسارت تیونینگ انزو رو داشته شرکت معروف نوویتک روسو بوده که در چند سالی که به تیونینگ مدلهای مختلف فراری مشغوله برای خودش اعتبار خوبی بدست آورده. تیونینگهای این شرکت محدود به تعویض اگزوز و چراغها و در صورت درخواست مشتری تغییرات کامل با بهترین مواد ممکن در داخل ماشین بود.

 

 

مشخصاتFerrari Enzo Novitec :

قدرت:   680 اسب بخار

گشتاور:  660 نیوتن متر

0-100: 3.5 ثانیه

حداکثرسرعت: 370 کیلومتر در ساعت!

 

           

 

 

 

 

تعدادی از صاحبان انزو:

 

بزرگترین گردهمایی صاحبان انزو( ۶۰ فراری انزو در یک جا!)

 

- پاول آلن: شریک بیل گیتس در مایکروسافت

- شیخ حمد بن حمدان : یکی از شیوخ ابوظبی

- جرالد بارنز: صاحب فراری مزراتی جنوب کالیفرنیا و تاجر لباس

- نیکلاس کیج: بازیگر

- اریک کلاپتون: گیتاریست و خواننده

- جو کول: فوتبالیست

- لوییس پرز: راننده رالی

- والتر کورت: تاجر

- جیمز گلیکنهاوس: کارگردان و صاحب تنها فراری P4/5 تولید شده

- تومی هیلفیگر: طراح لباس

- جیمز کای( جامیراکوای): خواننده

- شیخ سلمان بن حمد الخلیفه: ولیعهد بحرین

- نیک میسون: درامر گروه موسیقی پینک فلوید ( انزویی که توسط برنامه تاپ گیر تست شد)

- موزه ی ماتسودا: بزرگترین کلکسیون از ماشینهای فراری خارج از اروپا و آمریکا

- پاپ ژان پل دوم: پاپ فقید که این انزو به قیمت 1.3 میلیون یورو به نفع سونامی زدگان فروخته شد.

- زهیر رانا: صاحب شرکت ZR Auto در کانادا

- حامد سالم آل صباح: یکی از اعضای خانواده ی سلطنتی کویت

- مایکل شوماخر: احتیاجی به معرفی نداره

- راد استوارت : خواننده ی راک

- ژان تود: رییس بخش فرمول 1 فراری

- گرگ ویتن: مهندس نرم افزار و یکی از اولین کارمندان مایکروسافت



پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, :: 17:16 ::  نويسنده : علی ناظر

تبلت 7 اینچی آمده است تا بازار تبلت های اندرویدی را به دست بگیرد و با رقیبی همچون آی  پد مینی اپل رقابت کند. نکته قابل ذکر در مورد این تبلت پردازنده چهارهسته ای و گرافیک بسیار خوب آن است. البته نباید فراموش کرد که نکسوس 7 نخستین تبلتی است که با نسخه 4.1 سیستم  عامل اندروید عرضه می شود.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

اندازه 7 اینچ این دستگاه ها از برخی نظرها چندان جالب نیست اما از این نظر که کوچک هستند و به راحتی در جیب های بزرگ جا می شوند می توان آنها را تحسین کرد.

طراحی

آی پد مینی: از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. آی  پد مینی فقط 308 گرم وزن دارد به طوریکه اپل ادعا می کند این دستگاه از یک دفترچه کاغذی سبک تر است. ضخامت این دستگاه 7.2 میلی متر است و به اندازه یک مداد باریک است. باید بدانید آی پد مینی 23 درصد باریک تر از آی پد جدید 9.7 اینچ است.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

آی پد مینی: برای مدت طولانی همه تصور می کردند که این دستگاه با نمایشگر 7.85 اینچ عرضه خواهد شد اما اپل آن را کمی بزرگ تر و با اندازه 7.9 اینچ از نوع LED چند لمسی طراحی و تولید کرده است. این نمایشگر از فناوری IPS بهره می برد که زاویه دید عریضی در اختیار کاربر قرار می دهد. متاسفانه صفحه نمایش رتینا در آی  پد مینی وجود ندارد اما رزولوشن 1024×768 پیکسل با تراکم تصویر 163پیکسل در هر اینچ این نمایشگر را به اندازه نمایشگر آی پد 2 باکیفیت کرده اند. 0.9 اینچ بزرگ تر بودن صفحه نمایش از تبلت های 7 اینچ به این مفهوم است که کاربر فضای بیشتری برای تماشای فیلم و وب  گردی در اختیار دارد.

دوربین

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

نکسوس 7: گوگل اعتقاد دارد که عکاسی و فیلم  برداری با تبلت چندان مورد توجه و استقبال کاربران نیست به همین دلیل در پشت تبلت نکسوس 7 این شرکت هیچ دوربینی کار گذاشته نشده است. فقط یک دوربین با کیفیت 1.2 مگاپیکسل در جلوی دستگاه به منظور برقراری تماس و چت تصویری وجود دارد.

سیستم عامل

آی پد مینی: سیستم عامل آی پد مینی، iOS 6 است. این نسخه از سیستم عامل اپل بسیار بهتر از نسخه های پیش ظاهر شده است. رابط کاربری آن بهبود یافته است، App Store تغییر شکل داده است و از iCloud پشتیبانی می کند. فناوری Siri نیز در این نسخه بهبود یافته است. از دیگر تغییرات باید به FaceTime از طریق شبکه نسل سوم (3G) و نقشه اپل TomTom اشاره کرد. iOS 6، یکی از بهترین سیستم عامل های موجود است و در این تبلت نیز به خوبی خودنمایی می کند.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

قدرت

آی  پد مینی: همچون نسل چهارم آی  پد 4، A6X ندارد اما آی  پد مینی همچون آی  پد 2 و آی  فون 4S، پردازنده A5 دارد. این پردازنده دوهسته ای است و همچون پردازنده نکسوس 7 ایسوس چهار هسته ای نمی باشد.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

اتصالات

آی  پد مینی: اپل ادعا می کند که وای  فای دوبانده 802.11n موجود در این تبلت دوبرابر بهتر از مدل های پیشین آی  پد کار می کند.

نکسوس 7: درگاه میکرو SD ندارد. متاسفانه تنها راه اتصال به اینترنت توسط نکسوس ۷ استفاده از وای  فای است و این تبلت تراشه اتصال به شبکه های موبایلی را ندارد. اما از دیگر اتصالات این دستگاه می توان به فناوری NFC، بلوتوث، GPS، قطب نمای دیجیتال و حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ اشاره کرد. این تبلت با داشتن تراشهNFC نیز می تواند از طریق Android Beam با سایر دستگاه های مجهز به این فناوری تبادل اطلاعات داشته باشد.

 





پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : علی ناظر


پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده : علی ناظر


پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, :: 16:51 ::  نويسنده : علی ناظر

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد